torsdag 31 oktober 2013

Ä.N.T.L.I.G.E.N!


Hundpromenad i höstväder, såhär skulle jag kunna tänka mig stilen.
Kan ni gissa vad som ska ske imorgon? Ledtråd: se bilden ovan:-) *Längtar* Vi ska passa på att ta lite höstlov också så hela familjen ska vara lediga tillsammans hela veckan. Räknar inte med att det kommer bli så mycket sömn med en valp i hemmet igen, men åh vad vi har väntat! Vi hälsade på hos kenneln för några veckor sedan och fick gosa med de små sötnosarna, ljuvligt... 

Till er som också i hundinskaffartagen så vill jag tipsa om ett inlägg jag skrev 2011. Det riktar sig till den som ska köpa hund för första gången och jag har försökt ta med en del av det man bör tänka på. Nu är ju inlägget några år gammalt så visst har det tillkommit mer litteratur, andra falanger inom hundträning, etc, men kanske ger det lite kunskaper i alla fall... HÄR hittar ni det.

 Själv är jag som bäst igång och undersöker försäkringar. Vi har alltid haft Agria  och det har funkat bra. När vår förra vovve blev så sjuk och gick bort så hade det kostat oss över 50 000 kronor inom loppet av en månad med allt inkluderat. Nu blev det bara självrisk och rörlig procent. Dock är det svindyrt, över 5000 per år. Det är nog därför jag tycker att det är så billigt att ha barn, jag var van att betala hunddagis, veterinärkostnader och sådant tidigare och det är ju såå mycket dyrare än allt vi betalar för Max nu:-)

Jag har i alla fall ringt  till  fyra olika bolag och frågat och det skiljer sig ju en del i de olika paketen.Ni som har hund, vad har ni för försäkringsbolag? Är ni nöjda?

Och du: Missa inte att delta i den fina tävlingen om du inte redan gjort det. Jag fick ju välja ut priset själv och jag är så nöjd med att det blev just Swedish Grace. 



3 kommentarer:

  1. Åh så härligt att få hämta hem den lille vännen i morgon. Ringde agria och Folksam och det skilde ca 500 kr. Vi ska få betala runt 4500 eller 4000. Har dock inte ringt något mer företag. Fin mood board du gjort..
    Kram och lycka till i morgon.helena

    SvaraRadera
  2. Men åååååh, så spännande! Ser fram emot en massa bilder och prat om valp här sedan då. :)

    Vi har Folksams försäkring, det har inte hänt något så att vi behövt nyttja den, men vår uppfödare rekommenderade dem framför Agria så vi fortsatte med samma. Våra andra hundar har vi haft Agria till.

    Lycka till!!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...