fredag 18 oktober 2013

Sinnliga rum - konsten att inreda med hjärtat

De flesta svenkar har säkert någon slags uppfattning om Lulu Carter, sjäv tänker jag på "färgglatt" och "emotionell" när jag ser henne på bild.  Jag tittar sällan på Äntligen hemma men jag tycker att det är kul att se hur hon får till det där med inredningen, ofta med lite oväntade detaljer. Kanske inte alltid helt i min smak, men jag kan förstå att många gärna använder sig av hennes idéer. Nu har Carter släppt en bok som kallas för Sinnliga rum med undertiteln "konsten att inreda med hjärtat".  Perfekt för dig som gillar stilen och som gärna tar emot lite tips. Såhär beskrivs boken på Adlibris:

"Hur förvandlar man sin bostad till ett drömhem? Lulu Carter, färgstark inredningsexpert som har synts flitigt i teveprogrammet Äntligen hemma, har svaret. Låt helt enkelt din bostad återspegla din person och trivseln följer automatiskt. Men hur gör man det? I Sinnliga rum delar Lulu äntligen med sig av sitt yrkeskunnande. Boken guidar dig tryggt genom inredandets svåra beslut. Vilka lampor, färger, textilier och möbler ska man välja? Utgå från dig själv och din smak, men låt dig också inspireras av annorlunda och främmande lösningar. Ofta uppstår magin just i det oväntade. Våga experimentera. Det är exempelvis lätt att måla om en vägg som fått fel kulör."

Tänk att det är fredag igen, veckorna rusar fram känns det som just nu. Jag sov inget vidare i natt, mådde inte helt bra. Så jag ska vila en stund nu för att orka umgås med mina killar ikväll. 

2 kommentarer:

  1. Tack för tipset igen!!

    Jag gillar henne, tycker hon känns som en mjuk människa.
    Det är ganska märkligt egentligen, jag hade ett hem förut fullt av färg men idag kan jag knappt ta in en kudde med färg utan att det känns konstigt=)) Kanske skulle läsa den där!

    Kram igen Hannis

    SvaraRadera
  2. Gillar henne så tack för tipset. Skrivs upp på önskelistan iför jul;)
    Önskar dig en fin helg och hoppas du mår bättre nu
    Kram
    Annie

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...