söndag 6 oktober 2013

Petit Charlie - fina posters till hemmet (och så ett badkar som förtjänar att hyllas)

Ett litet urval av allt som finns hos Petit Charlie.
 Jag är ju en sucker för olika prints och vi har ett otal inramade posters som bara väntar på att få komma upp den dagen vi bor större. Alldeles nyss har jag upptäckt fina Petit Charlie och alla de fina motiv som finns där, både för barn och vuxna. De har även några jättefina varianter som passar som bröllopspresenter *tipsar*.

 Här finner ni Petit Charlie.

Gårdagen spenderades hemma. Det regnade mest hela tiden och det var skönt att slippa ge sig ut. Jag läste deckare, P grejade med sin nya "leksak" (dator) och Max tittade på Nicke Nyfiken, Grodan Boll och Babar som just nu är favoriterna. Han badade också skumbad en stund och jag måste bara rekommendera hans lilla badkar som är en av de bästa inköpen vi gjort sedan vi fick barn. Vi har ju inget vanligt badkar och inte heller så stort utrymme att förvara en balja på. Men hans Flexibath (hittas här) är kanon eftersom man kan fälla ihop det och det knappt tar någon plats alls. Vi köpte det när han var under året och nu när han är 3 1/2 så funkar det fortfarande. Perfekt för oss som ägnar oss åt "Compact living" och väl värt varenda litet öre.

I eftermiddag: outletshopping med systeryster.

4 kommentarer:

  1. Perfekt med ett sådant badkar då ju! Jag saknar badkar lite nu när vi flyttat och inte längre har den lyxen, även om vi har plats. Funderar på att kanske ta bort duschkabinen och i stället ställa dit ett badkar. Det hade varit ljuvligt att omsluta inflammerade leder av värmande vatten (fast då är förstås problemet att jag inte skulle komma i och ur karet).
    Kram.

    SvaraRadera
  2. Skulle bara säga att jag ska snart svara på ditt mail. Tiden vill bara inte räcka till. Kram

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga färgglada posters, förstå att du gillar dem..
    Här hemma har vi ett badkar, tyvärr används det allt för sällan och vi längtar faktiskt efter en duschkabin;) Tänk man vill ofta ha det man inte har;)

    Önskar dig en fin dag
    KRam
    Annie

    SvaraRadera
  4. Men vilket smart badkar! Det ska jag verkligen kolla upp. Än så länge är Valentin så liten att han får plats i en badbalja, men det står inte på innan han har vuxit ur den, och vårt badrum är trångt och saknar badkar.
    Stor kram!
    Blev jätteglad över ditt mejl, men har ännu inte hunnit svara. Det kommer:)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...