onsdag 9 oktober 2013

Dagens Max

Tröja:Lindex, byxor % hängslen: Polarn & Pyret.
Nu får ni bara ignorera rörig bakgrund och kroppsdelar som inte ska vara med, men jag kunde inte låta bli att knäppa av ett par ögonblicksbilder på minstingen i hushållet precis innan avfärd mot förskolan där det som vanligt om onsdagarna är utflyktsdag. Vanligtvis är det nämligen jag som shoppar kläder till kiddot, jag är den som är intresserad och tycker sådant är kul, men häromdagen överraskade P med att komma hem med en kasse från P.o.P. Max är ganska bestämd med vad han gillar och vilka kläder som minsann aldrig hamnar på kroppen, men den här gången föll det i god gjord.


Själv känner jag mig mer än lovligt trött, måste se till att pigga på mig innan det är dags för rehab. Jag kunde inte somna igår kväll, funderade alldeles för mycket för att komma till ro. igår var vi på visning och vi har fortfarande inte bestämt oss för om vi ska buda eller ej. Den stora fördelen är att det är ett mysigt radhusområde (de orden hade jag ALRDIG använt för tio år sedan:-)) och att det ligger på gaveln och därför kändes hyfsat privat. Fin uteplats och det mesta inomhus är renoverat de senaste åren. lekplats precis utanför dörren nästan.Acceptpriset och hyran är lägre än vad vi har idag, trots att det är fler kvadrat.

Nackdelarna: föräldrasovrummet är extremt litet och det är osäkert om vi ens får in vår nuvarande dubbelsäng. En badrumsrenovering behövs och vi får fortfarande inget utrymme till gästerna, en ganska viktig detalj när man som jag har familj och släkt på avstånd. Det finns heller absolut inget utrymme att göra något mer med. Dessutom är det flera års kö till garageplats och det fanns ingen elstolpe heller utan det blir att skrapa rutor varje morgon under vintern. 

Det var riktigt mycket folk där, när jag ringde för att anmäla oss igår vid lunch så var det ett 40-tal bokade. Så vi får väl se hur det blir när budgivningen går igång. Mäklaren berättade förresten att den där bostaden som vi gillade men som var ca. 14 månaders inflyttningstid på har dragits tillbaka, de fick bara in ett bud trots flera visningar. Så nu kan vi släppa det i alla fall...

En fin onsdag önskar jag dig!

2 kommentarer:

  1. Vad kul att få se lite av Max. Han är ju hur söt som helst ;) Vad kul att P överraskade med att ha köpt barnkläder. Det har nog aldrig hänt hos oss under alla dessa år. Kanske det beror på att jag handlade hem alldeles för mycket från jobbet till mina.
    Svårt det där med bostad men ibland blir det bättre än man tror. Känn efter och lägg ett bud om den ligger så bra till. Skönt för er att kunna släppa ut Max till en nära lekplats för snart är han äldre och kan vara ute själv mer och du kan ha uppsyn över honom ändå. Guld värt <3
    HA EN RIKTIGT BRA DAG NU ;)
    KRAM ANNA

    SvaraRadera
  2. En sån söt pojk du har!
    Ha lite is i magen, är nackdelarna så många kanske det ändå inte är rätt. Dumt att köpa något som man inte är riktigt nöjd med. Håller tummarna för att det dyker upp rätt objekt till er mycket snart. Kram.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...