onsdag 9 oktober 2013

Budgettipset : Beata

Känner ni igen vaserna ovan? Den första är ju vasernas rolls royce: Dagg från Svenskt Tenn. Eftertraktad av många, så även av mig- hur vacker får en vas lov att bli?

Vas nummer två är H&M:s hypade variant för 99 kronor stycket. Som någon påstod påminde om Dagg men billigare och plötsligt fylldes bloggvärlden med den istället. Jag är tveksam, ser betydligt fler skillnader än likheter ärligt talat. Men nu har jag nosat upp ett ännu billigare alternativ!! Och i mina ögon både snyggare och mer lik Dagg om man nu eftersöker en look-a-like.


Bilden gör den inte riktigt rättvisa, men detta är Ica Maxis Beata för enkom 89 kronor. Det får bli dagens budgettips det.

Själv har jag bestämt att den vackra Daggdasen ska bli min så snart vi flyttat, har fallit för den totalt. Får väl köra med "vaddå, den här är ju tidlös! Den kan våra barnbarn ärva i framtiden"-argumentet som jag brukar ta till när P suckar över priser, hehe:)

3 kommentarer:

  1. Nog är det lite svårt att acceptera en kopia när man har snöat in på en dyr design pryl! Och jag bara älskar det mesta hos Svenskt Tenn och visst är det så att barnbarnen kommer bli jätteglada att få ärva eller?

    SvaraRadera
  2. PPA (hette det väl?) Kanske kan användas på prydnadssaker med? ;) kramar!

    SvaraRadera
  3. Hej på dig medmänniska som stör sig på skrivspråk! Ja, jag håller med så jag blir blå; hur kan en del tjäna pengar och samtidigt ha ett så undermåligt språk? Och dessutom har "förebilderna" skitmånga följare som då tror att det är ok att skriva så himla dåligt?!? *håller mig för hjärtat och andas tungt*
    Jag är helt inne på att man visst ska leka med språket och göra MEDVETNA kulskrivningar (ja, det ska vara sammansatt!) men det syns så himla tydligt i det skriva ordet om det finns en genuin känsla för språket där innan. Nu påstår inte jag att jag är svinbra på svenska (ehhh ...) men jag har tillräcklig insikt (själv-) för att veta att jag åtminstone hanterar svenska språket helt okej i skriven form.
    Särkrivningar, förkortningar utan punkter, felanvändning av de och dem, saknade skiljetecken, felanvändning av apostrofer, skrivet talspråk utan att det är menat så - ja, nu får jag snart andnöd igen ...
    Jösses, liksom.
    Jag fnissade dessutom till när jag läste om användadet av "en". Själv är jag från Dalsland så jag har oxå min beskärda del av bonndialekt i uppväxten. "En blir änna schwätt ..."
    Tur att vi två är så himla bra ... *klappar mig nöjt på axeln*

    Vad gäller vasen, dårå; Allvarligt talat, den ÄR snygg. Men är den en-halv-utlandsresa-snygg?!?

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...