onsdag 19 juni 2013

Ett besök på Halta Lotta

Sommartecken: Ett glas rosé på en uteservering...

 Min syster har precis flyttat till ny lägenhet, ny som i alldeles nybyggd och riktigt bra läge. Vi åkte in till stan i måndags kväll för att se nya bostaden (jättefin!) och även säga hej till pappa som var där med diverse möbler som har stått uppe hos dem. Sedan blev det middagsbesök på Halta Lotta där visst alla utom jag varit tidigare, till och med Max:) Klart man hört namnet och även åkt förbi (den ligger på Redbergsplatsen), men det var alltså första gången jag var där.



För min del blev det grillad lax med skagenröra och kokt potatis, gott men ingen smaksensation direkt...
...Medan Max valde barnportion med hamburgare och pommes.

Det som drog ner betyget rejält var att vi fick vänta lääänge på maten. Inte helt okej när man har småbarn med sig...Illa också att ingen kom och sa något utan det var vi som flera gånger fick påpeka att maten inte kommit och att vi väntat länge.  Men förutom det  var det härligt att kunna sitta utomhus och titta på alla som rörde sig på gatorna.

Idag är det istället mulet och det kom några droppar från himlen när jag var ute med fröken hund nyss. Sjukstuga råder idag men imorgon är vi nog på benen alla tre hoppas jag. Jag och M var hos grannen och fikade en stund förut och just nu ligger vi allihop dubbelsängen och tittar på film/läser bloggar och böcker. Jag högg en bok hemma hos syster och det var visst en riktig chic lit- Sophie Kinsellas Karriär & köksbesvär. Rätt förutsägbar men alldeles lagom för min sega hjärna idag...


4 kommentarer:

  1. Åh, nu blev jag nostalgisk! Vi bodde i Lunden innan vi flyttade hit och trivdes otroligt bra där. Nu var vi bara på Halta Lottas två gånger, tror jag, det var väl ingen favorit hos oss heller, men det är ju ändå en klassiker :)

    Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag förstår att du blir nostalgisk! När jag ser bilder från Karlstad och en bit av Vänern så blir jag lite extra glad, bodde på Orrholmen i några år. Ja "utsocknes" som jag ändå är har jag trots det hört talas om Halta Lotta, så klassiker verkar det vara. Men nja, vete 17 om det blir något besök där igen?:) Kramen!

      Radera
  2. Så tråkigt att ni fick vänta så länge på något som sen inte ens nådde upp till era förväntningar. Det är speciellt nonchalant att göra så när det finns barn med. Lite chic lit är aldrig fel :D det är så härligt att lätt kunna läsa utan att egentligen koncentrera sig. Bara komma in i en annan värld för ett tag.
    KRAMIS ANNA

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så kände jag också, vi påtalade att det var svårt för honom att vänta men inte att de kom ut med lite bröd eller nåt annat så länge. Ingen ursäkt eller direkt förklaring fick vi heller. Så nej, inte så barnvänligt tyvärr:-(

      ibland är chic lit allra bäst! Fast nu sitter jag med skämskudden när jag läser boken, den har liksom blivit FÖR mycket! *fniss* Kram tillbaka!

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...