tisdag 11 juni 2013

Hampton Republic 27

Kappahl är inte en butik jag brukar besöka särskilt frekvent. Alls. Det har ärligt talat känts som Lindex för längesedan sprungit om sin forna jämlike och är den som satsar på kläder som faktiskt passar även 20 & 30plus- kvinnan. Kappahl har helt enkelt känts för trist och intetsägande. Men nu när jag var där med mamma i helgen så såg jag att de satsat på en kollektion som de kallar för Hampton Republic 27. De kallar den för tidlöst preppy och säger själva:

Med satsningen Hampton Republic 27 breddar KappAhl sitt utbud och introducerar en ny kollektion klassiskt mode med en modern twist.Vi har lagt stor omsorg vid kvalitet,detaljer och att kollektionen ska vara modern över tid.(Källa)

Och eftersom jag gillar den preppy stilen så kikade jag närmare och hittade faktiskt några godbitar!

Den här kavajen i sweatshirt-material blev min favorit, den skulle passa som en "jacka" i sommar när en varm dag följs av ljummen kväll. I butiken vi besökte hade de dessutom stylat den så snyggt, det gör stor skillnad för hur jag upplever ett plagg. Kavajen fanns i tre färger.

Den här huvtröjan fanns också i blått och har dessutom en stjärna på varje arm vilket tyvärr inte syns så bra på bilderna på hemsidan. Den blåa fanns inte med alls på deras sajt.


 Butiken jag besökte var välfylld och det fanns ett ganska stort utbud i just Hampton-kollektionen.Det blev inget köp då, men kanske senare. Det fanns också en del fina accessoarer som skulle passa till den stilen och priserna var helt okej. Hampton Republic 27 startades faktiskt med kläder för män och även om jag misstänker att min käre sambo inte är så intresserad av att handla på just Kappahl så är flera av plaggen rätt snygga.

Dock får jag säga att hemsidan var en besvikelse. I butiken fanns många scarves i olika färger och mönster, varav en numera köpt av min mor, men på hemsidan fanns det- EN?! Det var också alldeles för få bilder på plaggen och det var svårt att föreställa sig hur de skulle se ut på en person. Ingen sida jag kommer att intressera mig för igen, men butiken kan mycket väl få sig ett besök till:) Budgettipset inför sommaren alltså om ni som jag gillar den preppy/marina stilen även på kläder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...