fredag 31 maj 2013

Den allra sista dagen i maj...

Ett fång rosor på balkongen...
Idag slutade P tidigare och så hämtade vi upp sonen och begav oss till centrum här i vår lilla stad. Nu har det handlats strumpbyxor, solhatt och dessutom slank det med en somrig klänning till undertecknad. Viktigast av allt var givetvis att finna en present till morgondagens konfirmation. Efter en rad butiker så konstaterade vi båda att Smycka var the place to go...Den kedjan är i mitt tycke den allra bästa i sin genre, utbudet är riktigt stort, i alla fall den vi har här. Så en söt Thomas Sabo-berlock blev det, precis som jag var inne på. Dock inte den jag sett ut för den var redan slut, men en liknande. En rosa fjäril som vi tror kommer att passa just den här konfirmanden bra:-)

Värmen är inte att leka med här idag. Vi fick ta glasspaus och äta lite Lejonen & björnen-glass. Polka och texas fudge för min del, så gott! Jag skulle kunna ha vinter jämt, klarar inte värmen bra alls. Märker direkt att tålamodet blir lidande. Det verkar som om det kan bli lite svalare imorgon med risk för regn, och dessutom ska vi visst vara inomhus istället  för ute  i parken som först var planerat. Jag tror helt enkelt inte att jag kommer att orka ett par timmar utomhus i den här värmen så jag håller tummarna för svalt och inomhus då:-)

Nu: slappa i skuggan och dricka mycket vatten! 



4 kommentarer:

  1. Ja värme är inte att leka med, tell me..ha ha
    Men alltid gott med lite glass :P
    Lovar att knäppa lite mer bilder nästa vecka nere i LA. Just nu är vi i Clovis vilket inte är ett sånt roligt ställe att knäppa fina bilder på. Men jag lovar...... Kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe, nä ni har det nog värre:) Fast om jag inte sett helt fel så har ni pool där ni är nu, hur lyxigt är inte det då?!:) Ja! Kul med bilder! Fast jag tycker att det är roligt att se stadsbilder även från småställen i andra länder, de där "vanliga" från N.Y, etc syns ju överallt nästan:) Kramkram!

      Radera
  2. Ja idag har det varit varmt men även igår :) nu känns det som det mulnar på lite...
    En Sabo berlock blir väl en jättefin present att ge bort!!
    Ha så trevligt på konfirmationen imorgon och en fortsatt trevlig kväll
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Puh, ja här är det redan übervarmt idag och klockan är inte ens tolv. Ja jag hoppas det blir en bra present, det var så längesen jag var på en konfirmation så jag minns inte riktigt vad man brukar ge. Själv fick jag flera uppsättningar tårtspadar minns jag, "jättekul" när man var 14-15...:) Kram!

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...