måndag 6 maj 2013

Ljuva sommartid

Dessa fann jag alldeles nyligen för 15 kronor stycket och då kunde jag ju inte låta bli.
Först vill jag tacka er som var med och tävlade, riktigt kul att få läsa era minnen!:) Tack också till er som delade vidare på facebook och/eller via bloggar! Vinnarna presenteras senare i veckan. 

Vilket väder vi har här idag! Nu verkar våren ha kommit till slut, eller vad tror ni?  I sommar har jag tänkt satsa på marina färger på uteplatsen (inte balkongen alltså, den är ju lite mer färgglad, utan på framsidan) där vi har en rottinggrupp. Vi har inte använt den så mycket, speciellt inte förra sommaren som mest regnade bort. Men i år hoppas jag det blir ändring på det och nu har vi ju också en liten grill. Tänk er en ljum sommarkväll, en rosa drink i handen och goda grillspett på tallriken... Förutom sakerna ovan så hittade jag också den här pläden, Sanna, för mindre än halva ordinariepris på Jysk för någon månad sedan.
Bild lånad från Jysk.
Och så har jag spanat in ett par kuddar som är vita med blå och röda ränder på, lite pippi-stuket sådär. Jag tror minsann att det kommer att bli riktigt bra! Jag lägger gärna pengar på inredning som håller, det är helt okej att betala för en fin lampa eller något annat som ska hänga med ett tag. Men när det kommer till sådant som kuddar och dylikt till uteplatserna som funkar en sommar och sedan läggs undan i väntan på nästa år - då ska det helst vara billigt! Särskilt eftersom jag känner mig själv och vet att jag tröttnar och vill ha något helt annat snart... Därför är jag sådär alldeles extra nöjd med att jag betalat knappa 150 kronor för det som jag hittills köpt:) Och en sådan här dag är det extra lätt att tänka sig hur vi kommer att sitta där och bara vara...


2 kommentarer:

  1. Men oh vilka fina saker!! Nu blev jag också sugen på marint tema till uteplatsen :) Köpte inga plädar förra året som jag hade tänkt så det står på listan till i år och gärna till en billig peng. Får kika på jysk förstår jag! Spännande också med tävlingen, ska bli kul att se vilka som vann, måste läsa svaren från alla andra, härligt med midsommarhistorier ju :) Kram på sig vännen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tycker faktiskt att det marina temat alltid håller. Och pläden är både stor och fin, jag har kikat på den innan men inte riktigt vetat var jag ska ha den, och så nu kostade den 85 riksdaler- nästan gratis ju:) Perfekt som överkast på en mindre säng också! Ja det var jättekul att få läsa vad alla har skrivit:) Kram på sig tillbaka:)

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...