måndag 20 maj 2013

En rofylld helg

Jag får erkänna att jag har njutit av de här dagarna. Det här var första helgen sedan vi fick barn som jag varit helt själv hemma. Jag har sovit som Törnrosa om nätterna, frossat i banankex och funderat på livet. Gått lite i butikerna med Madde. Läst Mari Jungstedts senaste och fantiserat om resor i framtiden. Sett på Mad Men och Modern family på dvd... Och precis innan jag begav mig till båten så passade jag på att slinka förbi Nordstan och handla en stråhatt. Nu är jag rustad inför soliga dagar:) Ni tänker väl på att skydda huvudet i sommar damer?

Det här var också första gången som Max och jag var ifrån varandra mer än en natt, med undantag för mina sjukhusvistelser som inte direkt varit frivilligt. Det kanske låter extremt för den som inte känner till vår historia, men så är det i alla fall. Bara känslan av att veta att jag inte skulle bli väckt under natten gjorde att jag liksom sov djupare. Men sedan var det såklart härligt att få möta upp killarna nere vid färjeterminalen och få höra om resan och om allt de gjort och sett. Kanske blir det här en årlig tradition att de hittar på något tillsammans med de andra?

Nu är det vanlig vecka igen och det känns också bra. Det står en del roligheter på schemat och så känner jag mig just nu lite piggare, lite starkare. Jag har några pysselprojekt på gång också som nog dyker upp i bloggen framöver.

                          Ha en fin måndag!

2 kommentarer:

  1. Så härligt men en egen dag, ibland behöver man det så att man kan fylla på reserverna;) låter som en underbar dag och det där med hart ska läggas på minner, klart man ska skydda huvudet i sommar.

    Ha en härlig dag och tack för kommentaren inne hos mig, fler boktips kommer;)
    Annie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, precis så var det! Har känt mig så seg en period men nu var det som om jag sov ikapp:) Kram till dig!

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...