måndag 1 juli 2013

Biblioteksrummet...

Jag är i bokbrasnchen kan man säga, bibliotekarie närmare bestämt. Därför kan jag inte låta bli att visa denna charmiga sänggavel som jag fann via Sköna hem! I verkligheten hade jag nog kanske inte valt att ha det så, men tänk er att ha ett hemtrevlig pensionat med olika teman för varje rum, då hade denna passat utmärkt i just "biblioketsrummet". Med ett par stora Chesterfieldfåtöljer på en rejäl matta på klassiskt herrgårdsmanér. Jag kan riktigt se det framför mig:) Vill ni se fler originella ( dock inte helt smakfulla kanske:-)) sänggavlar så finner ni dem hos Sköna hem alltså.

Här spöregnar det, riktigt "västkustväder" kan man nog säga. Vi har haft betydligt sämre väder här än mina föräldrar i Värmland hittills den här sommaren. Några av er kanske minns inlägget om Max och hans cykel? Vi har fortfarande inte lyckats få honom att cykla på den så just nu, i väntan på bättre tider, så står den på balkongen. I helgen när familjen var samlad så frågade hans moster honom om han brukar cykla på den. Då svarade han mycket bestämt att "det REGNAR ju! Jag kan ju inte cykla när det regnar! SEN ska jag cykla..." Haha, ja just det...:) Lilla godingen, precis som jag precis skrev som hälsning i en annan blogg så är den här åldern alldeles fantastisk att få vara med om!

6 kommentarer:

  1. Ja, i ett litet mysigt pensionat hade ju ett sådant rum passat utmärkt :)
    Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst hade det:) Får bli min alternativplan på jobbfronten i framtiden då:) Kram

      Radera
  2. Men så härlig, en sådan hade jag gärna haft. Gillar ju också böcker;)

    Tack för alla söta kommentarer inne hos mig, de värmer i massor.

    Önskar dig en härlig start på veckan och att planerna för semestern snart löser sig;)

    Kram
    Annie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack detsamma! Ja vi får sätta oss ner och bara bestämma oss tror jag:) Kram

      Radera
  3. Vilken underbar sänggavel! Den kan NÄSTAN mäta sig med Beppes i godnattstunden!

    Typiskt västkustväder minsann! Som Johan sa häromdagen: "Det regnar i Göteborg, så det regnar snart här."

    "Hahaha, om det skulle regna här för att det regnade i Göteborg, skulle vi aldrig ha sol!" sa jag med en östkustbos självsäkerhet. Fyndig och rolig kände jag mig till råga på allt;) Till regnet kom, givetvis;)

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst var den lite häftig:)

      Fyndigt värre, min kära F:) Och helt sant dessutom! För visst är västkustvädret ganska berömt.

      Fast då har jag bott tre år i Borås som enligt ryktet är landets regnigaste stad. GISSA hur många gånger jag fått höra kommentarer om det... Å andra sidan har jag även bott några år i Karlstad som (inte bara p.g.a. den berömda "Sola") visst ska vara ett av de mer solsäkra platserna. Så det kan bli:)

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...