torsdag 18 juli 2013

Kalasigt kalaskit

Tack fina ni för era hälsningar! Idag känner jag mig piggare och mindre illamående (en vanlig biverkning av antibiotikan tydligen) och det finns hopp om livet igen. Dock fortfarande i karantän för att inte smitta vidare så en aning segt är det faktiskt. Och inte blir det mycket bilder till bloggen då heller. Istället vill jag uppmärksamma er på en nyhet hos bloggarnas älsklingsbutik: Mokkasin. Sofia har nämligen fått in finaste kalaskitet och jag som älskar allt som är kalasigt blev alldeles förtjust.

Bild: Mokkasin
Det är Numero 74 som står bakom det här fina setet med inbjudningskort och påsar. Till varje kort tillhör en liten vimpel och påsarna är handgjorda och går att lägga karameller eller en liten present i. Vilken lycka att få delta på det kalaset!

Min mer praktiska del av hjärnan förklarar strängt för den andra delen att det är rent slöseri på små barn som blir glada för det mesta, men kanske något för möhippa/tjejfesten? Allting är gjort med rättvisa och etik i fokus, ett stort plus för det!  Kalaskiten finns i olika färgställningar och kostar199 riksdaler.

12 kommentarer:

  1. Ja, vad säger man....? Kan man annat än älska Mokkasin? Tokgillar typ allt i den butiken :)

    Och tack för dina fina ord hos mig. Värmde gott i själen:)

    Sv;
    Kul att du har hoppat på en kurs hos Emelie :)
    Första uppgiften, efter presentationen, var nog samma för alla tror jag. Då skulle man fota i skugga, direkt solljus och motljus (tre bilder). Sen skulle man fota tre olika kompositioner och förklara hur man hade tänkt. Och så skulle man välja bilder från andra fotografer och på så sätt försöka visa vilken bildstil man strävade efter.
    Andra uppgiften och därefter är anpassade efter vilken kunskapsnivå man är på i sitt fotograferande. Du behöver inte vara ett dugg orolig för hon är superpeppande och anpassar verkligen utbildningen så att den passar dig :)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Men åh vad fint! Måste kika in där. Tack för tipset. Kram Nina

    SvaraRadera
  3. Men vad är det jag hör! Ska du behöva vara sjuk igen kära du! Eländes skit. Hoppas verkligen att antibiotikan hjälper! Och visst var kalaskiten fina, men jag tycker allt att det du gjorde till Valentin smäller högre! Så himla fint, verkligen!
    Kramar i mass!

    SvaraRadera
  4. Där har du nog rätt, underbara inbjudningskort som kanske mer passar vuxna än barn?! Kram - och krya på dig.

    SvaraRadera
  5. Åh fy va jobbigt att vara sjuk i denna värmen!
    Vad kul att du hittade den artikeln och tack för dina värmande ord! Jag är väldigt öppen med de mesta och till och med om den tabu frågan som typ ingen vågar prata om...❤
    Kram och krya på dej

    SvaraRadera
  6. Haha, innan jag lyckades läsa kalaskit som det ska. Såg bara Kala skit typ. Men nu är jag på banan och det ser ju helt fantastiskt fint ut. Måste bara komma på ett kalas att hålla.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe, ja ibland gör tankarna vissa "vurpor", kan också bli alldeles förvånad när jag läser något och tror att det betyder något annat:) Ja, fram för fler kalas!!

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...