måndag 8 juli 2013

GB-clownen, sjukdomar och hund....

Får alltid upp den där "hejhej, hemskt mycket hej"-låten i huvudet när jag ser GB:s clowner...
Jag sitter här och väljer  ut bilder och förbereder mitt första inskick på fotoutbildningen så därför får ni en bild som ligger på minneskortet av oklar anledning:) En känd bloggare tipsade om en rea i en webshop, kikade in där men det gick överhuvudtaget inte att klura ut vad som var nedsatt eftersom allt fanns på samma sätt. Hur tänker man som butik när man inte ens har en egen kategori för sådant? Jag som nätshoppare är galet lat, det finns 50 andra likvärdiga shops bara ett klick bort...Smart drag dock att engagera en av de mer kända inredningsbloggarna, utan henne hade de nog inte ens märkts.


Jag har annars sovit en bra stund och nyss vaknat. Halsontet härjar massor och i huvudet sitter det en hammare... Tror i och för sig att det "bara" är vanlig förkylning. Vad värre är: Maxen har blitt sjuk. Vi var på vårdcentralen idag och han har tydligen fått något som heter femte sjukan. En barnsjukdom som jag helt har missat fanns...

Vi skulle ha besök imorgon men då Max just nu inte ska umgås med andra barn så ställde vi in det. P får helt enkelt byta sin semester mot VAB nu, vi fick googla för att vi osäkra på vad som gällde men nu vet vi. Inte roligt om semestern går åt till att vara hemma med sjuka barn...

Annars händer som ni förstår inte så mycket här. Vi har köpt ett så himla bra "vattenbord" som Max kan greja med när det är som varmast ute. Inte så lätt att bråka om solhattar och insmörjning och dricka mycket (även om man såklart gör det), då är det ju perfekt med ett lekbord som är fyllt med vatten. M har noggrant tvättat sina bilar idag:)

Lovis (kort förklaring: Lova kom till mig som liten valp och vi hängde ihop exakt jämt. När jag blev sjuk tvingades jag lämna bort henne eftersom hon behövde mer än jag  kunde ge och bor nu hos en ny familj, men ibland får jag låna henne lite) blev igår avsläppt hos sin nya matte igen, det känns himla tomt utan hund:-( Kastar lystna blickar på grannarnas ursnygga Berner Sennen, tänk att få honom som kompis:) Jag försökte få låna andra grannens collie men det hade ytterligare en annan granne lagt beslag på tydligen, han hade redan ständigt hundvakt. Jag vill inte annonsera efter någon som behöver hundsällskap då jag inte kan garantera hur mina dagar ser ut, men det vore ju perfekt med någon vovve i närheten som kanske vill hälsa på ibland:)


8 kommentarer:

  1. Vad är femte sjukan? Hur yttrat den sig? Stackars lilla M! Krya på dig Kraaaaaam!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Ida,
      femte sjukan är visst en virussjukdom som kan ge feber och utslag. I Max fall lite temp.höjning men mest utslagen. Klicka gärna på länken i inlägget (på orden "femte sjukan") så kan du läsa mer! Max och jag tackar för hälsningen! Kram

      Radera
  2. Aj då inte kul att vara sjuka nu på sommaren. Hoppas ni blir bra snart. Bernen sennen hundar var verkligen min favvohund när jag var yngre... Skulle också vilja ha en hund, men det funkar inte hos oss, känner att man måste ha släkt eller vänner som kan hjälpa till..
    Kram och krya på er.
    Helena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är ju verkligen ett jättestort åtagande att bli med hund! Ibland tänker jag att de bästa ägarna är de som vet att de ska avstå... Håller med om att det vore underbart med hundvakter i släkten, vi har inte heller någon direkt hjälp på den fronten. Men en dag hoppas jag det flyttar in en lurvboll igen:)

      Kram!!

      Radera
  3. Nämen usch och fy för alla sjukdomar ni har dragit på er! Hoppas att de försvinner snabbt som blixten så ni kan utnyttja sommaren maximalt.
    Det verkar som att ni har haft det bra i Värmland! Vi åker upp på torsdag, behöver jag säga att jag längtar?
    Kram på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag blir nästan lite full i skratt när jag tänker på hur det verkar bli just nu. Så fort vi har några planer så blir vi visst per automatik sjuka här..! Förstår att du längtar!:) Hade velat ta med Max till Mariebergsskogen men så var det Putte i Parken just då,,, Kram!

      Radera
  4. Nej fy för att vara sjuk på sommaren. Hoppas att han piggnar till snart.

    Kram
    Annie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är ingen höjdare... Tack för omtanken! Kram

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...