måndag 15 juli 2013

För grannsämjan...



 Häromveckan visade jag vår plantering men då jag tyckte att den kändes lite platt och tom så fick det återigen bli ett besök på en trädgårdshandel. Jag fann en inte alls långt bort som vida översteg den jag annars besöker så dit kommer jag fler gånger. Så nu har vi bland annat höga lupiner och astrar också. Jag tycker helt klart att man ska se utanför ramarna, dekorera med fina stenar, kottar och annat istället för bara med blommor. På bilderna ovan ser ni t.ex. filtblommor fastnålade i jorden...

Nu är det ju så att jag trots goda intentioner inte alls har något ens liknande gröna fingrar och fler än en räddningsaktion har fått göras genom åren för att få bukt med döende växter. Trots det är jag numera förste blomvakt. I förra veckan kom jag gåendes här på "täppan" och mötte då en av grannarna som berättade att de var på väg ut till landet. Hon var dock mycket bekymrad för sina blommor. Tydligen så brukar en annan av grannarna hjälpa till men den grannen kunde inte just nu och det var ju illa... Jag kände att hon liksom ville att jag skulle erbjuda mig och eftersom jag aldrig varit bra på att säga nej när någon vill ha hjälp så är jag alltså den som ska hålla liv i deras blommor. Eftersom  minnet ännu inte är som förr så har jag för säkerhets skull skrivit en STOR lapp och lagt på köksbordet! Håll nu  tummarna att jag ska komma  ihåg det så att vi slipper flytta härifrån mitt i natten:-P 

P jobbar över (han har jour), Max har just blivit hemskjutsad av farmor och jag har legat däckad idag med extrem huvudvärk. Det är inget jag annars lider av lyckligtvis men nu känner jag stark sympati för alla som dras med migrän....

3 kommentarer:

  1. Ja passa dig så du inte dödar grannens blommor. En av min bästa vännina skulle vattna sin svärmors för några somrar sen då det var så varmt men hela familjen glömde bort att de fått det ansvaret som hon brukade använda sin granne till i vanliga fall. Efter tre veckor borta kom hon hem till en lägenhet med eterneller :P Så nu frågar hon grannen igen.
    Hade ingen aning om att jag har ordverifiering. Ska ta bort ikväll om jag kan ;)
    KRAMIS

    SvaraRadera
  2. Ursäkta min dåliga svenska men jag satt ute på lunchen och hade visst inte sån bra koll på vad jag skrev ;)
    Hoppas och tror att jag fått bort ordverifieringen nu. Tala gärna om ifall den inte försvunnit(jag är lite muppad när det kommer till teknik haha..)
    KRAM ANNA

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe, i bloggen är man faktiskt ursäktad, där får man skriva lite hur man vill:) Det där med svärmor skulle utan tvekan kunnat hända mig... om nu svärmor nånsin skulle låta mig ta ansvar för hennes växter... Vi bodde tidigare bara fem min. bort från dem och då vi skulle iväg så gick jag över med våra (typ tre) krukväxter som hon då tog hand om. Vi brukade skoja om att växterna fick vara på spa hos henne för de var alltid i bedrövligt skick när jag lämnade dem och jättefina när de kom tillbaka, :-P Kramkram!

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...