lördag 6 juli 2013

Julidag

Idag har vi besökt handelsträdgården och köpt blommor. Dessa fina petunior gick för fyra kronor stycket. De ska planteras så fort vi kommer hem igen.
Ja som ni kanske förstått är det i Värmland vi hänger dessa dagar. Alltid lika "spännande" att komma hem till föräldrarna, man vet liksom aldrig vad som väntar. Den här gången var det en tatuerande dansk och en kampsportare som bodde i extrasängarna...:) Även om jag tycker att man ska vara gästvänlig så har det som vuxen lett till att jag tycker att det är oerhört skönt att kunna stänga och låsa om mig. 

Under min uppväxt var det nämligen alltid folk här, det var grannar, släktingar, vänner... Telefonen ringde oavbrutet och jag avskydde det, kände ofta att jag bara ville ha det tyst och lugnt hemma. Därför älskar jag att vara vuxen och bestämma själv. Med detta sagt så kan jag visst uppskatta att det händer saker när vi är hos mamma, det finns nästan alltid någon här att prata med och Max har väldigt roligt. För mig är största skillnaden att nu kan jag välja det på ett annat sätt.

Vi har haft lite otur med sjukdomarna. P var till doktorn och fick diagnosen streptokocker och när han började känna sig bättre av antibiotikan så blev jag hängig, förkyld, huvudvärk. Det påminner lite om när man flyger och får lock i öronen och huvudet känns lite "konstigt". Men vi har i alla fall försökt göra några små utflykter för Max skull. En av dem ska jag tipsa om i veckan som kommer.

 Idag har min farmor varit här på söndagslunch, även Jonas och Caroline och lilla Pixie kom. Just nu är Maxen och morfar ute på landet och åker traktor, det måste man ju göra när man är här:) Jag har börjat klura lite på presentationen jag ska skriva i den kurs som jag just börjat gå hos Emelie. Vi pratade tidigare om att kanske åka ut till skärgården nu ikväll men jag mår inte så bra så vi hoppar det för nu. Men varmt och soligt är det nu, riktigt semesterväder! Fin fortsättning på helgen önskar jag er!

2 kommentarer:

  1. Hoppas ni får hålla er friska nu. Jag måste nog köpa lite billiga plantor när vi kommer hem från vår resa. Eftersom vi inte har någon som kommer hit och passar katten så är det inte heller någon som kan vattna åt oss på balkongen. Så våra egenhändigt odlade paprikor, tomater och chili lär väl torka ihop.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det det stora gisslet, speciellt under sommaren kanske då många andra också är borta. Vi har inte heller någon "naturlig" blomvattnare/postvakt...Håller tummarna för att era grönsaker ska överleva!

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...