onsdag 17 juli 2013

Lomelinos glass

Under ett besök på Ica förra veckan fick jag se att de sålde ut OBH Nordicas glassmaskiner. Jag har hört lite blandade recensioner om den men nu när priset var så lågt så slog jag till. I samma veva så skrev M.E om Linda Lomelinos glass i sin blogg och det gjorde mig så inspirerad att jag inte kunde låta bli att köpa mig ett exemplar jag också. Lomelinos Tårt-bok har jag redan och den är ljuvligt vacker så jag har höga förväntningar även på glassboken. Därmed kan eventuella gäster kanske gissa sig till vad det bjuds på för gott hemma hos oss i sommar:)

Än så länge är dock både bok och maskin orörda då vi är sjuka. Jag var hos farbror doktorn (Okej, det var en tjej- ungefär i min egen ålder dessutom, men det låter ju bättre med "farbror"...) igår och fick antibiotika eftersom jag tydligen drabbats av streptokocker, och idag var det Max tur att få samma diagnos. Max är hyfsat pigg medan jag känner mig rätt däckad- av sjukdom eller medicin ska jag låta vara osagt, men sover det gör jag... Krya på dig önskar jag mig själv och ha en fin fortsättning på denna sommarvecka önskar jag alla andra!

7 kommentarer:

  1. Stackars dig som fortfarande är sjuk och lillkillen också! Jag har inte hunnit testa så många av glassrecepten, men alla som jag gjort har varit riktigt goda! Den lyxiga chokladglassen ligger etta än så länge!
    Hoppas du snart är så frisk att du kan testa maskinen!
    Krya på er!
    Kramisar
    M:E

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lyxig chokladglass *antecknar* Ser verkligen fram emot att testa den:) Tack för hälsningen, kram!

      Radera
  2. Men fy då det låter ju inget vidare :( Hoppas du blir piggare så fort antibiotikan börjar verka. Snart orkar du göra glass i stora lass ska du se ;)
    KRYA PÅ DIG VÄNNEN

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla säger både Maxen och jag:) Stor Kram tillbaka!

      Radera
  3. OCH HOPPAS ATT MAXEN OCKSÅ MÅR BÄTTRE SNART <3

    SvaraRadera
  4. Hoppas ni kryar på er fort.
    Den där glassmaskinen tycker jag är så söt i sin retrostil. Kram.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...