onsdag 3 juli 2013

Loppisliv & Lemonad


 Loppisliv & lemonad kvalar in i kategorin mysiga ge-bort-böcker med sina recept, pysseltips och fina bilder. Ja bara titeln blev genast en favorit:) Nu finns det ju ganska många liknande böcker men det gäller att få till en harmonisk blandning och få folk att bli inspirerade själva och det tycker jag att Tina Sävinger och Carolin Freiholtz lyckats med. Jag bläddrar mer än gärna i den och även om det knappast är speciellt nya och ovanliga tips de bjuder på så är det på en sådan nivå att jag får en del idéer. Så det får bli ett boktips till er, perfekt som "värdinnegåva" på grillfesten.

På tal om böcker så lade jag nyligen upp några boktips på förskolebloggen, kanske skulle det vara intressant även här?

4 kommentarer:

  1. Ååå tack för att du påminde mig om den boken jag har den och det är en trevlig bok att bläddra i. En perfekt vädinnegåva;)

    Önskar dig en fin dag
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att du har den! Så fin både att bläddra i och dekorera köket med, är sugen på att skaffa mig den jag också:) Kram

      Radera
  2. Oh, älskar såna här böcker! Sällan jag hinner eller orkar göra nåt av all inspiration men älskar att bläddra i dem :) just av den anledningen har jag båda Underbara Claras böcker och den här du tipsar om får jag nog kika närmare på också, boknörd som jag är, en välfylld bokhylla är mums! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mums var ordet, sa bull!:) Kram kära vännen!

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...