fredag 26 juli 2013

Spökhuset

 
Bilder från Lisebergsbesöket tidigare i veckan. Max var inte så jätteintresserad av karusellerna men Farfars bilar var kul. Eget körkort ingick också efter bilturen. Synd bara att kön var väldigt lång, speciellt för en treåring.


Vi fortsätter med semestern. Idag tog vid med oss fika och lade oss i parken och jag läste bok och det var hur skönt som helst. Den här veckan har vi varit på marknad, spenderat dagen på stranden (och funderat på hur två badkrukor som jag och P kan ha fått en så extremt badglad unge?) och besökt Liseberg. Jag tycker egentligen att det är jättekul med nöjesfält och åker gärna karuseller, men sjukdomen har gjort det omöjligt tyvärr. Fick åka barnkarusellerna istället, inte lika gastkramande.

Jag och sambon var också inne på spökhuset. Jag har varit där tidigare men glömt. Kan säga att för min del var det inte värt de pengar det kostade för oss två, 120 kronor sammanlagt, men det var kul att uppleva hur rädd P blev!:) *elak flickvän* Han brukar alltid säga att skräck på tv och sånt inte är hans grej, han blir minsann inte rädd, o.s.v. Den här gången gick han först och han bara vrååålade första gången ett spöke hoppade fram:-)

Lite segt dock att man ska gå i led med folk man inte känner och hålla varandra på axlarna och allt det där. Så nä, jag är inte sådär väldigt imponerad. Skippa det, är mitt råd. Å andra sidan så tyckte tjejen bakom mig att det var hur läskigt som helst och blev lycklig när vi väl såg utgången så... Jag tyckte nog att det var lite för förutsägbart och ja, helt enkelt onödigt dyrt i förhållande till vad man fick, det kanske tog 10 minuter därinne. Jag har inte varit på Gröna Lund på många år men det spökhuset minns jag som betydligt bättre. Fast det var som sagt åratal sedan så jag kanske bara blivit gammal och tråkig?

Har du besökt spökhuset på något av nöjesparkerna? Bra? Dåligt?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...